איך הכל התחיל?
"יבגני תעשה לי תוכנה"
יבגני היה מסתפר אצל רוברט בחולון. הבחור היה ספר מוכשר וגם טכנולוג. היה לו מחשב במספרה עם מסך דק תלוי על הקיר (תחזרו קצת אחורה בזמן, ל-2004 ותבינו כמה זה היה חדשני). רוברט התעניין ושאל על כל מיני מגזינים, וביניהם הראה ליבגני תמונות של תוכנה למספרות. באותו זמן יבגני היה מתכנת באלביט. רוברט אמר ליבגני שלא הסתדר לו עם התוכנות מהמגזינים וביקש מיבגני שיכתוב לו תוכנה. יבגני היה מתכנת עסוק, ואמר לו ״תשאל את אשתי, אולי לה יש זמן״.כמה שבועות אחרי זה, יבגני חוזר הביתה אחרי העבודה ומוצא שבסלון שלו יושבים: אנג׳לה אשתו, רוברט ואחיו רומן. וככה זה התחיל. הם הסבירו לאנג׳לה מה הם צריכים, איזה תהליכים יש במספרה ואנג׳לה כתבה אבטיפוס של התוכנה. קראו לה ״סלון דיגיטלי״.
"'קודם כל תאכלו!"
רוברט ורומן קיבלו את האבטיפוס והתחילו לעבוד. הם הביאו תובנות מהעבודה עם התוכנה בשטח, ויבגני ואנג׳לה הוסיפו ושיפרו. בספטמבר הגיע ארתור. ארתור הוא בן הדוד שלהם, בוכרי חריף, שאצלו לפני כל עבודה מגיעים קודם כל לאכול פלוב. יבגני היה מגיע לאשדוד, אוכל פלוב עם המשפחה החמה והמקסימה של ארתור ואז היו יושבים ומשפרים את התוכנה. ארתור הביא את הזווית של הנוחות. הוא סיפק הרבה הסברים ובזכותו נולדו עוד פיצ׳רים: יומן, מאגר לקוחות ועוד.
מה כתוב על המקלדת?
בדצמבר 2005 נערכה תערוכה במלון שרתון. לקחנו שם דוכן אבל לא היה לנו שם עסק, לא לוגו, לא פרוספקט, לא פלייר… ישבנו להכין את החומרים. אז איך נולד השם של העסק? באוקראינה כשלמדנו באוניברסיטה, היה רשום על המקלדות אופטימוס - אז זו הייתה ההשראה 🙂
אגב שם התוכנה שנבחר היה "ביוטק" BeauTech - שילוב של יופי וטכנולוגיה.
מתכנתים וקוסמטיקאיות
בזמן הזה כבר התחילו להגיע הרבה לקוחות ויבגני התפטר מהעבודה כשכיר. יבגני והמקלדת היו יחד שעות, הוא היה מגיע ב 8 בבוקר ונפרד ממנה ב 4 בבוקר למחרת. לא ישן כמה שנים. כך גדלנו כשכל היזמים של החברה הם מתכנתים. עבורנו, לרדת לשטח ולהסתובב עם ספרים וקוסמטיקאיות זה עולם שונה לגמרי מתכנות. גילינו שזה עולם מרתק שיש המון דילמות, יצרים, אלה עסקים מעניינים כי יש בהם דינמיקה, יש הרבה פרטים לזכור על הלקוחות ובכלל הכול מאוד צבעוני, יצירתי, ויש הרבה תנועה ועניין. כל עסק יש לו סיפור, עבורנו זה לא סתם למחשב עוד עסק. זה להכיר את הסיפור של העסק, את הצוות שהוא בד״כ כמו משפחה, ולא כמו עובדים שכירים בחנות. עם רוב הלקוחות עד היום אנחנו בקשר ממש טוב, חם, אישי.
עידן והשולחן
עידן לא רצה להצטרף. הוא עבד עם יבגני באלביט וכשעזב, הוא לא רצה להתעסק עם מחשבים בכלל. בסוף יבגני שכנע אותו והוא עבד כאיש השטח, נסע ברחבי הארץ ועשה הדגמות והדרכות ללקוחות. בהתחלה עידן נסע על האוטו הפרטי שלו עד שזה שבק חיים והגענו למסקנה שצריך חברה, משרד ואוטו. יבגני התפנה לניהול אך ב-2014 הכניס את עידן לשיווק ומאז, כל שנה עוד קצת, עידן משתלט ליבגני על חלקים נוספים מהשולחן.
!Going Mobile
פעם ראשונה שהצלחנו לחבר את התוכנה לפלאפון! צעד משמעותי וחדשני מבחינתנו ועבור הלקוחות שלנו. בשנת 2012 עוד לא היו יותר מדי תוכנות בענן והיכולת לראות את היומן בטלפון (דרך הסינכרון ליומן גוגל) הייתה ממש חדשנית והאמת שעד היום יש לקוחות שלא רוצים לנתק אותה...
עוברים למשרדים החדשים
עד כמה שהיה כיף לעבוד מהבית (עם ישיבות צוות בבתי קפה ביפו) ב-2013 גדלנו, גייסנו עוד אנשי צוות, והגענו למסקנה שאין ברירה - חייבים לעבור למשרדים חדשים. בסוף הייתה רק בעיה אחת - המשרד היה מול "רודלין" ולמרות שאיכות הקפה השתפרה פלאים, הריח של המאפים עם החמאה בבוקר - לא עזרו לדיאטה.
תחילת הקורסים וההשתלמויות שלנו
אחרי הרבה בקשות של מעצבי שיער וקוסמטיקאיות- החלטנו לבנות ביחד עם איציק דביר ("דביר יועצים") קורס של 5 מפגשים של ייעוץ עיסקי ממוקד למספרות ומכוני יופי. פתאום על כל השאלות ששאלו אותנו כל השנים ("מתי להעלות מחירים"?, "איך נכון לנהל את העובדים?", "איך להגדיל את המכירות בעסק?") התחלנו לקבל תשובות. כבר אחרי הקורס הראשון היה לנו ברור ש"עלינו פה על משהו", ומאז ועד היום אנחנו ממשיכים לארגן כל כמה שבועות השתלמות עסקית אצלנו... אתם מוזמנים הירשם ולהגיע...
ביוטק BeauTech הופך להיות פשוט "אופטימוס"
אחרי שמיחשבנו הרבה קוסמטיקאיות - בסוף 2017 "נשברנו" החלטנו שגם אנחנו צריכים לעשות שינוי קוסמטי (בכל זאת הגענו לגיל 11...). לקחנו מעצב וקופירייטרית מוכשרים והחלטנו לשנות את "לוגו האיש המעופף" שליווה אותנו מ 2006 ללוגו חדש, ואפילו הוספנו סלוגן בעזרתו של איציק דביר (התותח): אופטימוס - "פשוט לנהל חכם".
החלטנו שגם לחברה וגם לתוכנה יקראו Optimus. אגב, מי שממש מתגעגע לשם BeauTech - תמיד אנחנו יכולים להחזיר אותו לגרסה הישנה 🙂
אפליקציות ומעבר ל"ענן"...
כדי מכל מקום ומכל מכשיר תוכלו להתחבר ליומן , לקבוע תורים, להכניס לקוחות ולהמשיך לנהל את העסק - אנחנו מעבירים את התוכנה לענן ומוציאים את האפליקציה לנייד.
בנוסף, שמנו לב שבחו"ל כבר מזמן עברו משיחות טלפון של "מתי אפשר לבוא?" לזימון תורים אוטומטי על ידי הלקוחות באפליקציות - וגם פה אנחנו לא נשאיר אתכם מאחור... זה ממש בקרוב...
והיום...
אנחנו חושבים כל הזמן על הדבר הבא: איך להקל עליכם, איך להביא לכם עוד ידע עסקי מדויק וכלים חדשניים שיעזרו לכם, לא הכל אפשר עדיין להגיד אבל אנחנו מתכננים עוד כמה "הפתעות" לשנה הקרובה...